Subject: Kutse liituda EVS/TK 75 „Plokiahelate ja hajusraamatute tehnoloogiad“ komiteega
From: Anna-Maria Hütt <[email-masked]>
To: "[email-masked]"
Date: Thu, 24 Apr 2025 09:58:31 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud!

Kirjutan Teile Eesti Standardimis- ja  Akrediteerimiskeskusest, et arutada
võimalikku koostööd tehnilise komitee
<https://www.evs.ee/et/committee/detail/74> EVS/TK 75 „Plokiahelate ja
hajusraamatute tehnoloogiad“ töös osalemise osas. Loodan, et see
pöördumine leiab tee õigete inimesteni.

Plokiahela ja hajusraamatute tehnoloogiad on võtmetähtsusega usaldusväärse
ja läbipaistva digitaristu loomisel. Nende roll on keskne valdkondades,
kus andmete terviklus, turvalisus ja jälgitavus on kriitilise tähtsusega –
olgu selleks siis finantstehingud, tarneahelad, identiteedihaldus või
lepingute automatiseerimine. Tehnoloogiate tihe seotus tehisintellekti,
andmekaitse ja nutilepingutega tõstatab mitmeid õiguslikke ja poliitilisi
küsimusi, mis vajavad läbimõeldud ja õigeaegset standardimist.

Justiits- ja Digiministeeriumi osalemine komitee töös oleks
strateegiliselt väga oluline. Teie panus aitaks kujundada rahvusvahelisi
standardeid viisil, mis arvestab Eesti õigusruumi, avaliku sektori huve
ning digiriigi arengu prioriteete. Erilise tähelepanu all on vastutuse ja
andmekasutuse raamistikud ning usaldusmudelite kujundamine, kus teie
ekspertiis oleks hindamatu väärtusega.

Liitumine tehnilise komiteega annab võimaluse:

*	osaleda standardite väljatöötamises ja mõjutada nende sisu;
*	panustada Eesti seisukohtade kujundamisse Euroopa ja
rahvusvahelises standardimises;
*	suhelda teiste valdkonna juhtivate ekspertidega;
*	saada varajast ligipääsu tehnoloogia arengusuundade ja
regulatiivsete arutelude kohta.

Täpsemat teavet standardimise protsessi, osalemise eeliste ja komiteede
töökorralduse kohta leiate meie veebilehelt:

*	Komiteed <https://www.evs.ee/et/komiteed>
*	Miks osaleda komitee töös?
<https://www.evs.ee/et/miks-osaleda-komitee-toos>
*	Standardimise KKK <https://www.evs.ee/et/standardimine-kkk>

Kui Teil on huvi liituda komiteega, palun täitke liikmeks astumise avaldus
koos volitusega, mille näidise leiate käesoleva kirja manusest. Ootame
Teie vastust hiljemalt 12.05.2025. Kui Teil tekib küsimusi või vajate
lisainfot, vastan neile hea meelega e-kirja teel.

Parimate soovidega,

Anna-Maria Hütt
Standardimiskoordinaator  |  Coordinator of standardisation
+372 5300 6542  |   <mailto:[email-masked]> [email-masked]
|  www.evs.ee

 <https://www.facebook.com/EVS.Standard/>
<https://www.youtube.com/channel/UCL0frTaBQ94Ah2LBan0TorA>
<https://ee.linkedin.com/company/eesti-standardimis-ja-akrediteerimiskesku
s?original_referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F>